vad hände?

Igår när jag kom hem från arbetet var jag extremt trött. Jag hamnade i soffan och vilade till M kom hem med mat 1 timme senare. Stackaren hade en extremt lång arbetsdag…

fibromyalgi
En bra sammanfattning om hur det känns att ha denna sjukdom. Bild från Fibromyalgi iFokus

Efter maten kom energin tillbaka lagom till vi skulle iväg på mys hos bror min och hans älskade. Min korsett var på hela dagen igår och jag skulle bara rätta till den något så jag tog av den. När jag fick av den drogs mina händer automatisk till ryggen för att massera ömma muskler och det tog någon sekund innan jag förstod att jag inte var trött i ryggen! Jag stod still och VERKLIGEN kände efter men var helt paff. M tittade på mig frågande och jag viskade fram: ”Jag har inte ont i ryggen? Jag har inte haft det på flera år…”

Så här i efterhand har det börjat landa något. Även om min kropp gör ont så var/är den största delen smärta i ryggen bara borta. Det är inte det vackraste att gå runt med en korsett som syns under tröjor men vad gör det när jag inte har ont? Det är spännande att smaka på dessa ord: min rygg gör inte ont.

Kommentera

