övertid och undertid

on

Jag älskar verkligen mitt jobb – jag arbetar som administratör för ett företag som tillhandahåller kylt och fryst livsmedel för leveranser till hela världen. Min kund är IKEA och jag är stolt över mitt engagemang för dem! Detta underlättar mycket i en vardag som annars är fylld av mycket smärta. Jag har ett bord som jag kan både sitta och stå vid som hjälper till, men att vara vid en dator är ganska ansträngande. Därför är det extra kul att kunna göra det lilla extra för kunden som kanske innebär att gå in i frysen där det är -30 grader för att undersöka art eller plocka art själv så det säkert går iväg! Min kropp lever på hoppet och endorfiner som skickas ut när jag vet att jag gör det jag älskar – hjälpa andra!

Idag blir det övertid så att ett 40-tal orders till Polen går iväg på rätt dag nu till julen, vi vill ju att de också kan få god mat! Detta innebär dock att min kropp får lite väl lite tid att återhämta sig. Det är något som jag får lära mig, att min tant Fibro blir sur av att jobba över… Gnälltant!

Som tur är har jag en underbar familj och fantastiska vänner som alltid finns där för mig, med det sagt så ska jag och M njuta av glögg hos min bror och svägerska framför deras öppna spis och julgran ikväll! Kanske blir återhämtningen bra i alla fall!

Lev väl vänner

Kommentera

