en timglasfigur som hjälper

Nu på morgonen åkte jag till Aktiv Ortopedteknik i Lund dit jag fått en remiss för att prova ut en korsett. Detta är något jag funderat på att köpa själv men jag kunde inte i min vildaste fantasi förstå att det skulle hjälpa så mycket som det gör.

När jag fick förslaget av sjukgymnasten under min utredning blev jag glad över att hon kunde se att jag hade ont även om jag har en rak hållning. Min hållning är något jag arbetat mycket med men det är stundtals svårt och jag glömmer bort mig själv när jag sitter som en säck potatis.

Jag fick direkt hjälp personalen som hjälpte mig prova ut en korsett som ska lätta på mina smärtor i ländryggen. Jag är överrörlig och har en tendens att svanka något så min ländrygg får stå ut med mycket. Modellen jag provade ut var en som täcker från höftben och upp till mitten av ryggen under bh. När jag först drog på den med kardborre kände jag en lättnad i ryggen och när jag fick visat hur jag skulle dra åt banden i midjan var det som om min rygg fick nytt liv! Plötsligt kunde jag andas ordentligt och min rygg fick slappna av på ett sätt som jag nog aldrig känt i stående position.

Jag kan bara å det starkaste rekommendera detta hjälpmedel från Nordic Care för dig som har problem med ryggen. Jag fick betala 300 kr när jag var remitterad från en läkare och den kostar 825 kronor att köpa från deras hemsida. Dock tycker jag att du ska prata med din läkare/sjukgymnast om denna möjlighet för att underlätta hanteringen! Jag fick en öppen remiss vilket innebar att jag inte hade en specifik tid. Jag kom dit 08:10 och 08:45 gick jag därifrån med en välsittande korsett som hjälper mig oerhört redan!

STÅ PÅ DIG!

2 kommentarer Lägg till

  1. Emma Daisy skriver:

    Tack Liza ❤

    Gilla

Kommentera

